Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΑΛ: ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ;

Το Σχέδιο Νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» που υποβλήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής περιλαμβάνει αλλαγές σε σχέση με το αρχικό, οι οποίες δημιουργούν ερωτηματικά για το πως και από που προήλθαν. Συγκεκριμένα:
Με βάση το νέο ν/σ για τους δύο τύπους Λυκείων, διευρύνονται οι ανισότητες εις βάρος των μαθητών των ΕΠΑΛ.
Κατ΄ αρχήν δυσκολεύει η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ουσιαστικά γίνεται ανέφικτη, γιατί οι απαιτήσεις των μαθημάτων στις κατευθύνσεις των ΓΕΛ είναι ιδιαίτερα αυξημένες, ενώ οι ώρες των ανάλογων μαθημάτων στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ είναι περιορισμένες κατά πολύ σε σχέση με το ΓΕΛ, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μαθησιακά κενά.
Έπειτα, οι μαθητές που θα καταφέρουν να εισαχθούν στα ΤΕΙ θα δυσκολευθούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των αντίστοιχων ειδικοτήτων λόγω γνωστικών ελλείψεων σε μαθήματα Φυσικών Επιστημών που είναι απαραίτητες σε όλους τους τομείς, με αποτέλεσμα η φοίτηση τους να καθίσταται προβληματική.
Επιπλέον, οι μαθητές, κατά τη φοίτηση τους στα ΕΠΑΛ θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο τομέα φυσικών Επιστημών λόγω μείωσης των ωρών διδασκαλίας, π.χ. πώς θα κατανοήσει κάποιος μαθητής την ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ, όταν δεν θα έχει βασικές γνώσεις στον ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ – ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ, ή πώς θα κατανοήσει την ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ όταν δεν θα έχει διδαχθεί επαρκώς τη ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Τα ανωτέρω προβλήματα καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα ΕΠΑΛ αντίστοιχα με αυτές των ΓΕΛ.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θεωρεί ότι πρέπει να δραστηριοποιηθούν όλοι οι φορείς ώστε να δοθεί η πρέπουσα λύση στο θέμα που ανακύπτει, ώστε οι μαθητές των ΕΠΑΛ να μην είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ της Ε.Ε.Φ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου